Articole Juridice

Dosar câștigat: restituire taxa pe poluare plus dobândă fiscală calculată de la data de achitarii până la data restituirii

Proprietarii autoturismelor care au achitat taxa pe poluare sunt indreptatiti sa solicite restituirea acesteia prin intermediul unei acțiuni în fata instanței de contencios administrativ. De asemenea, ei sunt indreptatiti de a primi pe langa  sumele achitate și dobânzile aferente acestora (de la data perceperii și până la data primirii).

Secţia a II-a de Contencios Administrativ şi Fiscal a Tribunalului București a admis cererea de chemare în judecată formulată de proprietarul unui autoturism în contradictoriu cu ADMINISTRAȚIA FINANȚELOR PUBLICE A SECTORULUI 6 BUCUREŞTI ȘI ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU, dispunând restituirea către proprietar a sumei de  3808 lei reprezentând taxa de poluare, la care se adaugă și dobânda legală în materie fiscală ce va fi calculată de la data cand taxa a fost achitată și până la data restituirii efective.

Conform art.110 din T.F.U.E. ,,nici un stat membru, nu aplica, direct sau indirect, produselor altor state membre, impozite interne de orice natura, mai mari decat cele care se aplica, direct sau indirect, produselor nationale similare.” Art. 110 cauta sa asigure completa neutralitate a impozitarii interne sub raportul concurentei, intre produsele care se afla deja pe piata nationala si produsele importate. Conform unei jurisprudente bine stabilite, art. 110, este incalcat atunci cand taxa aplicata produselor importate si taxa aplicata produselor nationale similare sunt calculate diferit pe baza unor criterii care conduc, chiar daca numai in anumite cazuri, la un nivel al taxei mai mare in cazul produselor importate.

Se poate observa ca normele interne ce reglementeaza obligatia de plata a taxei de poluare contravin dispozitiilor Tratatului de Instituire a Uniunii Europene, normele interne dispunand cu privire la la o taxa discriminatorie si care incalca principiul liberei circulatii a marfurilor, O.U.G nr.50/2008 este contrara dispozitiilor art. 110 (fost art. 90) din Tratatul de Instituire a Comunitatii Europene, intrucat este destinata sa diminueze introducerea in Romania a unor autoturisme second-hand deja inmatriculate intr-un alt stat membru UE, favorizand astfel vanzarea autoturismelor second-hand deja inmatriculate in Romania si, mai recent, vanzarea autoturismelor noi produse in Romania.

Informații suplimentare despre soluția dată de Tribunalul Bucuresti într-un dosar având ca obiect restituirea taxei pe poluare: Dosar nr. 7376/3/2014

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sidebar Scroll To Top